Ghost Recon Phantoms – part 1

66x62tcm21131716Už nějaký ten den víme, že GRO se přejmenuje na GRP -> Ghost Recon Phantoms. Pozastavil jsem se nad tím, co k tomu vlastně autory vedlo? Proč mění zajetou značku? Upozorňuji, že jsou to pouze mé domněnky a nemusí tedy odpovídat realitě.

 

Tvůrci nám ohlásili nejen změnu názvu hry, ale také pár informací ohledně dalších změn, o kterých si zdě něco povíme.

Řekněte papa GRO, GRP je tu!

Ghost Recon Phantoms, pěkný to název a zapadá to i koncepčně, vzhledem k tomu, že Phantoms se objevili s patchem 0.12.0. Jsou to ex-Ghosts, kteří se vydali vlastní cestou za štěstím. Nyní jsou Ghosts a Phantoms nepřátelé a právě tohoto příběhu mohl UBIsoft využít.

Jeden z důvodů může být ten, že Ghost Recon Future Soldier se na PC moc dobře nedařilo. Port z konzolí mělo na svědomí studio UBI Kyev (tři kucí v rodinné garáži, kterým velké UBI ani neposlalo přímotopy, podle toho také port dopadl jak dopadl). Problémy s hrou, hlavně tou multiplayerovou částí, byly značné. Hra nebyla ani po roce od vydání na PC pořádně hratelná.

Možná si toto UBIsoft uvědomil a chtěl se tak vyvarovat podobnému průšvihu a tak raději separují GRO od GR:FS jak jen se dá. Hra je v tuto chvílí dosti mizerně optimalizována (na hře pracuje více lidí a přímotopy nepotřebují, protože v Singapuru taková kosa není 🙂 ). Proč do toho motám GRSF, ptáte se? Protože GRO má s GR:FS společného více než si myslíte. Herní engine Yeti, na kterém běží GR:FS pohání také GRO. Je pravda, že je upravený, ale základ je bohužel stejný. Proto také GRO trpí podobnými neduhy jako GR:FS pro PC. Nehledě na fakt, že GRO bylo primárně vyvíjeno pro Nintendo Wii.

A jsme u toho, Nintendo Wii. Vývoj GRO pro Wii byl pozastaven z důvod soustředění na PC verzi. Že by se něco nepovedlo, hra byla přece primárně určena pro Nintendo Wii? I to je možné, ale vyvstává otázka pokud se bude na Wii verzi pokračovat, zda se bude jmenovat Ghost Recon Online nebo také Ghost Recon Phantoms a jak moc budou verze rozdílné? Je opravdu těžké říci co se vlastně stalo.

Na fóru se diskuze začala točit okolo grafiky, o které také padla zmínka v souvislosti s odhalením GRP. Nové nasvícení map může evokovat pocit, že by snad mohli vyměnit kompletně celý herní engine. Já osobně o tom pochybuji, protože by přišla nazmar dvouletá práce. Když se podíváte na obrázky z GR:FS tak zde je grafika na velice dobré úrovni a dle obrázků, které prezentují nové nasvícení map, to vypadá velice podobně.

Navíc změna enginu již v zajeté hře by znamenalo kompletní přepis, což je opravdu na další 2 roky práce. Úžasný příklad je Duke Nukem Forever (12 let vývoje a x-krát změněn engine). Spíš to vypadá, že ve hře byly vypnuty spousty efektů a také chybí podpora DirectX 11, která u GR:FS je. Hra by tedy mohla vypadat poměrně slušně, Crysis 3 však rozhodně nečekejte, i když použití CryEnginu by bylo super.

V druhé části se budeme věnovat novém designu postav a map.

Diskutuje proto s námi na našem fóru a podělte se co si o tom všem vlastně myslíte.

 

ghost-recon-phantoms